joi, 11 ianuarie 2007

La maaaare, la soaaaaare

Nu vreau sa fac in ciuda nimanui. Dar nu pot nici sa ma fac ca saptamana asta am disparut undeva in neant, asa ca ma tin de cuvint si duc mai departe cronica mea de calatorie. Nu sunt prea multe de spus de data asta...

Foarte pe scurt, Ko Chang (chang = elefant) este cea de-a doua insula ca marime din Tailanda, ultima inainte de granita cu Cambogia, la 6 ore de Bangkok. E intr-adevar mare, cam 50-60 km de jur imprejur. Peisajul e muntos (700m maxim) si toata insula e acoperita cu padure tropicala.

Se zice despre Ko Chang ca nu este atit de turistica. Oricum departe de Ko Samui, Ko Pha Ngan sau Ko Phi Phi. Ei, bine, nu stiu ce sa zic... Nu am fost pe nici una din insulele vedeta, dar imi pot inchipui in ce hal s-a ajuns acolo daca e mai rau decit unde am fost eu in ultimele 6 zile. Golfurile si plajile principale au devenit mici orasele, cu grupuri grupuletze de bungalouri, de la cele mai simple, din bambus si frunze de palmier, pina la cele de 5 stele, din beton (evident...), cu aer conditionat, apa calda, orhidee, spa, jacuzzi, piscina, etc. Dezvoltarea avanseaza din ce in ce mai spre inima insulei, din ce in ce mai departe de plaja. Se construieste intr-un ritm dement.

Plaja pe care am stat se cheama Lonely Beach. Suna ironic dupa descrierea de mai sus, dar e relativ corect numele, pentru ca sunt numai citeva grupuri de bungalouri, vreo 7-8 restaurante, 3-4 magazine, 2 ATM-uri si 3-4 internet cafe-uri (suna mult, dar e de fapt putin...). Cel mai mult mi-a placut la Tree House, unde era muzica misto (Air, LTJ Bukem, Bonobo, sitar si tablas, chestii...) si bagam red snapper (pestele, nu trupa) si creveti imensi la gratar. Imi vine sa imi ling si acum degetele dar ar avea doar gust de tastatura... Tot din domeniul culinar, trebuie sa mentionez dragostea mea neconditionata pentru tom yum koong (supa iute cu bambus, frunze de lime, ghimbir, ardei iuti mici, ciuperci-evantai si creveti) si curry-ul verde cu lapte de cocos si fructe de mare. As minca numai de-astea in continuu.

Am inotat foarte mult in primele zile, dupa care m-am mai calmat, pentru ca am facut sinuzita :(. Acum mi-a mai trecut, dar doua zile m-am cam ofticat ca nu am putut sa inot in voie...

In rest, se vede in poze.

Miine sau poimiine plec in Malaezia. Un tren de noapte Bangkok-Butterworth (Penang) - 15 ore la cuseta, cam ca Bucuresti-Budapesta. Abia astept Malaezia, care mi-a ramas restanta de acum 4 ani si care ma intriga foarte mult - cu sistemul lor administrativ ciudat pe sultanate, cu turnurile Petronas, cu amestecul malay-indian-chinezesc (inclusiv culinar, ce, credeati ca ati scapat?), cu influentele portugheze din Melaka si cele britanice din Georgetown si Cameron Highlands, dar mai ales cu partea lor din insula Borneo, care ma intriga cel mai mult! Urmatoarea luna o sa o petrec in Malaezia, iar pe 18 februarie o sa ajung la Singapore, unde o sa petrec cit mai spectaculos cu putinta anul nou chinezesc.

Pupaturi din Bangkok. Enjoy the pics.

Khachapura Resort, Lonely Beach, Ko Chang - din cite stiam, khachapura e un fel de mincare din Georgia. Nici o legatura aparenta...


Tree House - perne, masutze joase, hamace, puzzle lamps, trei ciini si o pisica, mincare buna, valuri si apus.

Plaja, asa cum e ea

Apa, asa cum e ea



Trandafiri japonezi sau hybiscus, foarte obisnuiti pe aici si un preview cit se poate de potrivit pentru Malaezia, unde floarea asta e si pe spatele monezilor...

Un comentariu:

featherfairy spunea...

Pai pozele alea de pe Wikipedia erau mediocre pe langa astea. Si cand le-am vazut pe alea imi venea sa imi iau zborrrul, ce sa mai zic despre astea, sau despre cum ma fac sa ma simt?

De fapt e mai interesant cum te simti TU acolo.:)

alalA