vineri, 22 decembrie 2006

Rangoon sau Yangon sau Dagon

Am ajuns in Birmania si iata ca nu e chiar asa dubios cu internetul. Merge extrem de greu, merg domeniile .com dar numai cu Firefox, dar merge! Nu prea stiu cu pozele cum o sa fac, dar poate ca o sa reusesc - trebuie neaparat sa vedeti si voi cum e pe aici - sunt sigur ca nu sunt in stare sa descriu prea bine in cuvinte...

Stam la Okinawa Guesthouse, intr-o casa foarte draguta din caramida si lemn de tek. Aici ne-am mutat azi-dimineata, pentru ca ieri am stat la alt guesthouse, mult mai ciudat. Arata ca o cladire de birouri convertita.

Rangoon e foarte ciudat. Imi aminteste cel mai mult de Phnom Penh, dar un pic si de Hanoi. Sunt cartiere intregi care parca sunt un bazar generalizat - un Babel de electronice, mincare, haine, scule, fructe si fizionomii foarte diferite - multi indieni, multi chinezi, multi incerti - nu imi dau seama exact daca exista o anumita fizionomie tipic birmaneza - sunt diferiti de tailandezi, nu au nasul asa de borcanat si au ochii ceva mai mari.

Imi plac foarte mult masinile de aici - cele mai multe sunt masini japoneze din anii '60-'70, de care nu am mai vazut nicaieri niciodata. Si au culori frumoase - verde crud, bleu-ciel, rosu aprins etc. A, si mai sunt niste autobuze pitici - verde cu rosu - ultra aglomerate si parca din alt secol.

Sunt o gramada de cladiri construite de enlgezi - foarte decrepite - imi aduc perfect aminte de ce am vazut la Delhi dar inca frumoase. Cladirile mari de pe arterele principale sunt exclusiv administrative - cu gratii groase si multa lume in fata cu multe hirtii in miini - imi dau o senzatie foarte adinca de Kafka sau Orwell.

Nu imi dau seama inca in ce fel se simte in oameni faptul ca regimul politic e odios. Ce vad pe strada este foarte asemanator cu alte locuri in care am fost si in care nu e dictatura militara. Restaurante de toate felurile, comert la nivelul strazii, postere cu Beckham sau Kurt Cobain sau Jesus, casete audio cu staruri pop locale, cinematografe unde ruleaza ultimul James Bond, practica religioasa ferventa, ceainariile de trotuar (5-10 masute cu cite 3-4 scaunele unde se bea ceai si se discuta) - toate astea se vad totusi cu ochiul liber. Sigur - in acelasi timp detinutii sunt in puscarii, doamna Suu Kyi e acasa si nu merge nici pina la piata, multi oameni sunt urmariti si haituiti si probabil cei mai multi dintre oamenii astia de pe strazi care par relaxati si normali sunt de fapt resemnati si prefera sa nici nu se gindeasca la regimul politic atita timp cit au ce minca si mai au si supape "culturale" - sau libertati spoite (le-am enumerat mai sus).

Uite ca am reusit sa pun chiar si poze :) hihihi ce bine!

Un suc?

Toyota Corolla vintage

Shwe Dagon Paya - un fel de Palatul Patriahriei din Birmania - stupa centrala e cu totul si cu totul de aur cu pietre nestemate.



6 comentarii:

Petru Margineanu spunea...

Dragul meu, ai comis-o again! Pina sa palavragesc cu tine, visele mele de calatorie erau mai degraba orientate spre vest. Machu Pichu & stuff. Acum insa ma gindesc din cind in cind spre India, spre Thailanda, Malaezia, Vietnam, Cambodgia, Bali si acum - Burma. Multzam, domnu' Mircea. Respectele mele inspre dvoastra, dintr-un Bucuresti prea cald pentru Craciun, inspre un Rangoon exotic si aglomerat, asa, ca in "The Quiet American". Craciun fericit, Mirceo! Tot dragul catre tine.

igu spunea...

bai copii, poate achizitionati si voi o caseta cu pop local sa ne bucuram si noi :)
si poate niste flyere daca au petreceri pe acolo

Unknown spunea...

Din cauza TA, mirceata nancata! Din cauza ta o sa ajung foarte curand in Asiata! :-DDD m-ai contaminat de tot :-D! Sarbatori luminoase si njoy the good vibe!

Andreea Vasile spunea...

Urmaresc tot ce scrii, traiesc tot ce scrii! Pozele cu copii ma bucura cel mai mult pentru ca sunt extrem de autentice. Take care! Hepi X-mas :-)

fane spunea...

Intr-adevar, interesant! Foarte interesant... cu atat mai mult cu cat eu nu am calataorit in afara Europei niciodata

featherfairy spunea...

Am mai vazut o poza cu Shwe Dagon Paya si nu era asa de frumoasa/expresiva ca si a ta;)
Nu-ti fa griji, descri foarte bine tot ce traiesti si ce simti, prin cuvine si fotografii, dar ne si faci pofta si vrem mai mult, asa ca nu uita de Coriander:P (exista si un diary clasic, presupun)

alalA ;P