joi, 3 ianuarie 2008

Hong Kong

Noi doi in autobuz de la aeroport spre oras - 29 decembrie

Noi doi costumati cu mare grija in noaptea de Anul Nou.



Doamnelor si domnilor, bine ati revenit.
Sper sa nu fiti la fel de multi (2000 pe saptamana) ca anul trecut.

Iarna asta iesirea in Asia este in judetul Sabah din jumatatea malaeziana a insulei Borneo. Via Hong Kong/Macao.

Am ajuns acum 5 zile la Shenzhen, orasul in care eu am locuit in perioada ianuarie-iulie 2004, dar ultimele 4 zile le-am petrecut la Hong Kong, de unde ne-am intors cu capul mare.

Repetitie de cintece patriotice la parterul blocului. Recuzita courtesy of gradinita de copii (tot) de la parterul blocului. Inaltator...

Noi am citit de vreo 5-6 ori si am renuntat sa intelegem ce ar fi vrut ei de fapt sa zica.

ChungKing Mansions - 128 de natii diferite au locuit acolo in 2007. Printre care si noi. O camera de 2m/3m cu baie de 1m/90cm. Cladirea are 16 etaje si trei sectiuni diferite A,B si C si e un adevarat Babel. Primele etaje sunt ocupate de magazine - de fapt niste tarabe un pic mai mari - cam 4-5 mp fiecare - electronice, in special telefoane mobile - probabil fabricate pe vapor...

Ca sa urci cu liftul, impartasesti 30-40 de secunde din viata ta cu personaje de film - un chinez cu ghiul si bratara de jad si servieta in care numai el stie ce e, doi pakistanezi care imping cutii de carton, o negresa care sta sprijinita de un afgan pe care il ia de fapt drept indian la care afganul se oftica si ii zice cu mindrie de unde e la care negresa ahaaaa bin laden - si tot asa...

Noi am stat la Capital Guest House, numele complet (de pe cartea de vizita) fiind de fapt "Super Deluxe High Class Rooms Capital Guest House". Evident... doar patronii erau indieni...



Tsim Sha Tsui - partea cea mai aglomerata si comerciala din Kowloon (partea peninsulara din HK) - un haos de neon cu mii de oameni la cumparaturi in fiecare seara / noapte si cu zeci de mii de magazine / magazinase / mall-uri si tarabe de unde cumperi de la ciorapi chinezesti pina la sute de metri patrati de teren in cel mai scump real estate din lume.

Nu prea inteleg unde se mai dezvolta HK (altfel decit pe verticala, dar din billboard-urile din statiile de tramvai inteleg ca se descurca cumva...)

SF.





Doua feluri de street art - kitsch maoist pentru turisti si stickers sau stencils pentru baieti. Am vazut si Pez si Obey si Space Invaders (asta pentru Vlad...)






Haos imobiliar

Noi stam pe rindul 8 coloana 14.

2 comentarii:

Anonim spunea...

In fine, se vede cu ochiul liber ca esti plecat... in Asia. Am fi vrut sa aflam asta mai demult, nu sa ne framantam intrebandu-ne "de ce" si "cum". E straniu (e.g. costumatia de Anul Nou) si exotic (e.g. tailor-ii de pe aceeasi strada) si cam kitsch (e.g. statuetele din ce-or fi ele facute) pe acolo pe unde sunteti voi. Mi-ar fi placut sa ma dau si eu pe balustrada aia!

Vlad spunea...

foarte misto experienta HK. si pozele arata o lume superba...chiar ma intreb daca face cineva urban anthro in HK, poate ar mai fi loc de unu' (te bagi?!).
suntem un pic invidiosi pe Sapi & Kinabalu. :) doar un pic